Újabb 7 mumus

A múltkor Hajnallal együtt gyakoroltunk kettes sorozatot, ami neki nyilván már “kötelező” :-), én pedig pusztán kíváncsiságból csatlakoztam.
1-1 Gregor Maehle könyvvel felszerelkezve belevágtunk a közepébe,  és hát mondanom sem kell, nem sok sikerélménnyel zárult merész próbálkozásom. Az elejéről a hátrahajlítós ászanák azért nem is mentek olyan rosszul. :-)

Az mindenesetre világosan kiderült számomra, hogy a “ketteske” is tartogat kemény kihívásokat és mumusokat szép számmal… Ilyen például a 7 fejenállás, ami számomra elsőre nagyon ijesztő volt, nem is mertem mindegyikkel megpróbálkozni. Egyelőre fizikai képtelenségnek tűnik számomra, hogy a nyakam kibírja ezt a terhelést… Arról nem is beszélve, hogy szerintem valami hihetetlenül félelmetes a csaturangába ugrás a pózok között.

Attól tartok nekem egyhamar nem fog így menni:

Utólag arra gondoltam, nekem talán könnyebb lesz úgy megközelíteni majd a nehezebbeket, hogy nem jövök le, hanem a kéztartást úgy változtatom, hogy fejenállásban vagyok.  Legközelebb kipróbálom ezt a verziót, és meglátjuk mi sül ki belőle. Persze tudom, hogy az úgy nem ér, meg nem szabályos, de valahol el kell(ene) kezdeni.

Ez is egy érdekes videó, és a végén itt sem jön le a csaj a pózok között, hanem csak a kezét pakolgatja át:

Valaki igazán elárulhatná hogyan lehet ezt megtanulni! :-)

Reklámok

3 hozzászólás

Kategória: 99% gyakorlás, beszámoló, villámpost

3 responses to “Újabb 7 mumus

  1. Ööö ha szabad hozzászólnom: Én fordított sorrendben oktatom, vagyis a szokásos ujjkolcsossal kezdünk, aztán a három könyök-lent verzió, és utána a három tenyér-lent verzió. Szerintem ez a nehézségi sorrend, és a 4. sorozatban csinálják ebben a sorrendben, vinyásza nélkül. Az alap a négy fejenállás elsajátítása, ami a befejezőben van, fal nélkül. Utána mehet a többi. A csaturangába leérkezés nem félelmetes, csak tudni kell hozzá rendesen a pincsha-majúrászanát.

    • Igen, a nehézségi sorrend valószínűleg nálam is fordítva lenne, de valamiért a sorozatban előbb szerepelnek a “tenyeres” verziók és utána a “könyökösek”. (http://www.ashtangayoga.info/practice/asana-vinyasa-series/intermediate-series-nadi-shodhana/ )
      A pincha mayurásanával kapcsolatban nekem a fölmenetelnél van bajom; ha valahogy fölkerültem már oké, de egyelőre ott is csalok: fejenállásból átpakolgatom a kezem, kinyomom magam, majd 5 másodperc múlva szépen nőiesen lezúgok.. :-) Van még mit tanulni.

      • Govinda Kai-nak van pár videója (Sharath által) vezetett második sorozatról:

        (a többi az oldalsávon)
        Sajnos nem teljes…
        A fejenállások sorrendjét ki így, ki úgy tanítja, pl. David Swenson “fordítva” csinálja (hirtelen csak ezt találtam, de az összes könyvében és videóján konzisztensen ebben a sorrendben csinálja):

        Én is jobb szeretem így, eléggé kifáradva kell ugyanis nekikezdeni a fejenállásoknak és jó valami ismerőssel kezdeni…

Vélemény, hozzászólás?

