Little black (dress) mat

– Figyelem! Bár annak tűnhet, az alábbi post sajnos valójában NEM szponzorált tartalom. :-) –

A Jézuskának, és persze nem utolsó sorban anyukámnak hála mostantól én is gyarapítom a boldog Black Mat tulajdonosok körét. Az ünnepek alatt neki is láttam a legendás matrac tesztelésének, remélve, hogy valóban megéri – az egyébként eléggé borsos – árát.

Régóta szemezgettem a fekete matraccal, de úgy gondoltam a szépségén kívül semmi különös nem lehet benne, és nekem egyébként is van otthon egy jó kis matracom, minek ruháznék be még egyre. Aztán a Main shalában testközelbe kerültem a black mat-tel, és persze azóta én is akarok egyet. Nagyon tetszett, hogy ezek nem csúsznak és nem büdösödnek. (Aki szagolt már bele jógastúdiókban a matracba az tudja miről beszélek… :-) )

Az enyém Manduka gyártmány, ami igazából nem sokban különbözik a main shalás black mat-ektől. Talán annyiban más, hogy ennek különbözik a két oldala: az a rész ami alulra kerül egy “tapadókorongos” dizájnt kapott, feltételezem így jobban tapad a padlóhoz; míg a teteje lényegében ugyanolyan anyagból van, mint a többi black mat.

Én elkezdtem itthon használni az új matracot és azt kell mondjam tényleg óriási a különbség a normál jógamatracokhoz képest. De maradjunk szigorúan objektívak ugyebár, és ne hagyjuk, hogy már a jógagyakorlásba is bekússzanak holmi divatirányzatok, és egy szokatlan szín + kis rávarrt címke elhomályosítsa látásunkat…

Pro…
Vastagságából adódóan hihetetlenül kényelmes rajta a gyakorlás.
Van egy “tartása” ami miatt nem gyűrődik össze, mint az extravékony matracok.
Nem csúszik. Nem büdösödik.
Könnyen tisztítható.
Hosszú élettartam.

… és kontra
Nehezebb mint az átlagos jógamatracok, így elsősorban otthoni gyakorlásra jó.
Drága!

Én azt tapasztaltam, hogy a többi jógamatrachoz hasonlóan a black mat-et is be kell járatni. Nekem elsőre egy picit csúszott, de közel sem annyira, mint anno a másik matracom újkorában.

Azt olvastam, hogy “be kell törni” sok gyakorlással, így éppen ezen vagyok. :-) Illetve van egy trükk ami állítólag segít: sós vizes szivaccsal át kell dörzsölni és hagyni megszáradni. Ezt még nem mertem kipróbálni…

A gyertyánál és a fejenállásnál nagyon érezni, hogy sokkal kényelmesebb mint a többi matrac. És ami nekem nagyon meglepő volt: életemben nem csináltam ennyi szabályos vinyászát, mint a black mat-en! Nem, tényleg nem viccelek! Előre és hátraugrásnál kevésbé akad meg benne a láb, így könnyebb kivitelezni a vinyászát. (Aki a kezdetektől fogva magasra tudja emelni a lábát, kérem most fojtsa magába a kárörvendő kuncogást! :) )

Egyszóval én elégedett vagyok a matraccal; nemcsak szép, de valóban élmény rajta gyakorolni. Kicsit tényleg olyan, mint az a bizonyos “kis fekete” a nők ruhatárában: mindenkinek kell egy ilyen. :-)

Ráadásul most hozott mellé a Jézuska egy szuper táskát és egy törülközőt is, amit jógaszőnyegként használva nekem sokkal jobban bejön, mint a Mysore szőnyegek.

Az én Mysore szőnyegem ugyanis a kezdetektől fogva csúszik, így én kizárólag az ülő ászanáktól használom. Ez a cucc viszont úgy tűnik tényleg bevált, nekem egyáltalán nem csúszik, a mérete pedig pont igazodik a matracéhoz.

Huh, anyám, Manduka fan lettem?! :-)

Reklámok

7 hozzászólás

Kategória: 99% gyakorlás, beszámoló, egyéb, vélemény

7 responses to “Little black (dress) mat

  1. A mysore szőnyeg nekem is csúszik de én már kifejlesztettem rá a speciális félbehajtásos kombómat, amivel a napüdvözletek utántól az ülőkig viszonylag jól ki lehet húzni, plusz egy szusszanásnyi idő az igazgatása :-)

    Ennek ellenére a nem csúszós szőnyegként használt törölköző az érdekelne, jövő héten majd vmelyik mysore-on vetnék rá egy pillantást, hátha utójézuskának rendelek egy olyat. Táska szintúgy :-)

  2. Banke bihari das

    Rájöttem , hogy nekem is kell egy ilyen ! Yeaahhh !!!:-)

  3. Brunner Ágnes

    Ma volt szerencsém kipróbálni,és úúúúúúúúúúúúúúúgy szeretnék én is!!! Azt hittem,ez csak legenda,de nem! A fejenállásom olyan volt,mint a cövek, élmény volt érezni!!!! :))) és pattogtam,mint egy bolha…:)))

Vélemény, hozzászólás?

