Regenerálódás

A plebs blogért kiált, avagy bejegyzés megrendelésre… :)
El kell ismernem, egy beszámolóval tényleg adós vagyok, de mentségemre szóljon, azóta is a sebeimet nyalogatom… Naná, hogy ott voltam az Atma Yoga Day-en! :)

Hála Gauranga fanatizmusának (és kiváló marketing érzékének :) ) az Atma centerben időről időre belefuthatunk valamilyen szuper kezdeményezésbe, amikor pénztárcakímélő módon juthatunk a napi jóga-adagunkhoz. Korábban a World Yoga Day alkalmából csaptak a lovak jógamatracok közé, ahol sikerült is majdnem az egész napot végigjógáznom.

Ez alkalommal egy kicsit óvatosabban vágtam neki a nagy kalandnak, igyekezve elkerülni a napokig tartó izomlázat, ami a jóleső fáradtságon túl ilyen esetekben előszeretettel mellém szegődik. Nos, ez most sem sikerült…

Óvatos duhajként reggel 8-kor beültem Ági bandha-tréning nevezetű formációjára. Nagyon jó kis óra volt, a normál ashtanga óránál lassabb ütemben, de korántsem a lightos jelző illett rá, ahogyan Ági beharangozta az óra elején. Végigmentünk mindhárom bandhán, igyekezve tudatosítani, majd tartani azokat. Nekem a múla-bandhával még mindig vannak nehézségeim, szerintem ezt a legnehezebb tudatosítani, és ráérezni hogyan kellene használni. Az udijana-banháról új információt szereztem, én ugyanis nem tudtam, hogy azt a kilégzés utáni légzésszünetben kell behúzni.

Az óra végére sikerült teljesen leizzadni, amit csak fokozott, hogy a soron következő Agni jóga hőfoka érdekében, már beizzították a fűtést, nehogy már a lelkes Agni-függők azt gondolják kialudt az Atma pokla… :)

Én inkább „hűsölni” indultam egy jó kis Hátrahajlító órára Gaurangához, ahol végül annyian préselődtünk be a kisterembe, hogy igencsak vigyázni kellett a szomszédunk testi épségére gyakorlás közben. Persze az ashtanga fenegyereke ezúttal sem volt „gyengéd hangulatban”, így a kemény hátrahajlások mellett megdolgoztuk a gerincet némi oldalirányú csavarással, és a csípőnyitás sem maradhatott ki a repertoárból a hatékonyabb hátrahajlítás érdekében.

Volt egy kis sikerélményem, mert Dhanurasanaban sikerült egész szépen hajlítani a gerincemet, de a skorpió póznál valamiért bepánikoltam. Azt vettem észre hogy ebben a pózban rosszabb ha igazítanak/segítenek, mert amint ott áll valaki mögöttem, rögtön kiengedem a bandhát és nem feszítem úgy az izmokat. Míg ha egyedül gyakorlom, vagy a falnál, akkor sokkal jobban koncentrálok.

Óra után remegő izmokkal, sajgó vállal és csípővel mentem le pótolni a kalóriaveszteséget, ami tekintve milyen eszméletlenül jól főznek az Atmában szerintem sajnos duplán is sikerült…

Most éppen regenerálódok, mert az utóbbi két hétben szerintem sikerült kissé túlhajtanom magam. A térdem, a csípőm és a jobb vállam sztrájkot jelentett, így 2-3 nap pihivel igyekszem jobb belátásra bírni őket. Emellett mától bevetem a „csodafegyvert”, a jógások körében nagy népszerűségnek örvendő Zöldkagyló-kapszulát. Állítólag csodákat tud tenni a fájó térddel. Meglátjuk…

Jelentem ma még pihi, aztán holnap reggel szolgálatra jelentkezem! :)

1 hozzászólás

Kategória: 99% gyakorlás, beszámoló

One response to “Regenerálódás

  1. Balázs

    Én három másik órát vállaltam be: reggel mysore, majd body art, majd csípőnyitó. Szuper volt mindegyik, különösen a body art… ;) Miért nincs Atma Day minden héten?

Vélemény, hozzászólás?

