Back to the mat

Bő egy hét kényszerpihenő után tegnap úgy döntöttem, hogy ezennel gyógyultnak nyilvánítom magam és végre eljutok órára. Kapóra jött, hogy a “Main shala” a héten nyitott az új helyen, így megcéloztam az esti órát. Gondoltam elevickélek én majd a nagyok között, és nyomok egy nagyon lájtos kis gyakorlást így kezdésnek. Nos, nem egészen az történt amire számítottam… :-)

Sikerült megtalálnom az új jógatermet (Batthyány u 61.), ami egyébként az utcáról nyílik, egy nagy fekete rács és egy óriási lakat őrzi a bejáratot. Ahogy egyedül várakoztam az utcán a jógaterem előtt, már elkezdtem gyanakodni, hogy elnéztem a napot, vagy esetleg mégsem üzemel még a terem, de aztán szerencsére befutott Balázs,  és némi telefonos segítség után sikerült is bejutnunk a terembe.

A sötétlilára festett lépcsős előtér okozta sokkból felocsúdva (huh, brutál az a szín :-) ) egy egészen tágas kis szuterénbe léptem be, ahol a már jól ismert fekete matracok sorakoztak. A terem még nincs teljesen kész, apró dolgok még hiányoznak, és egyelőre zuhanyozni sem lehet, de aki gyakorolni szeretne azt várják szeretettel.

A többieket valószínűleg elriasztotta az esős idő, mert fél 7-kor még mindig csak én pislogtam bambán a szőnyegen, próbálva kicsit nyújtogatni berozsdásodott tagjaimat. Gyorsan kiderült, hogy ebből bizony magánóra lesz. Balázs megkérdezte, hogy első sorozatot fogom-e nyomni, mire nem tudtam sírjak vagy nevessek, hiszen jobb napjaimon is csak az elsőt tolom, nemhogy egy hét felsőlégúti vírusos nyavalya után lábadozva. Megbeszéltük, hogy akkor Mysore,  és belecsaptunk a lecsóba.

Van egy hihetetlen hangulata annak, amikor a mantrát, csak két ember énekli. Nekem ez volt az első ilyen élményem és nagyon tetszett. Persze az is nagyszerű amikor sok embertől zeng a terem, és együtt rezeg a sokféle OM, de ennek most nagyon örültem.

Elkezdtem a napüdvözleteket, Balázs pedig szorgalmasan igazgatta a lefelé néző kutyákat. A légzésem picit gyorsabb volt a szokásosnál, és éreztem, hogy azért még nem úgy kapok levegőt ahogyan kellene, így az udzsaji itt-ott sántított picit.

Az álló pózok viszonylag jól mentek, meg is lepődtem, hogy a combhajlítóm lazább mint gondoltam. Persze az egyensúllyal voltak problémák, de az még jobb napjaimon is előfordul. Az ülő pózoknál jött a feketeleves… Itt aztán nem volt sunnyogós vinyásza, meg “picitfelemelemakezemelőreugrásnál”. Minden egyes előreugrásnál jött Balázs, fogta a csípőmet és segített, hogy a vinyásza az tényleg az igazi felugrok-átlendülök mutatvány legyen a szokásos nyújtott lábas verzió helyett. Sokszor kézenállásba is föl kellett mennem, majd onnan keresztezni a lábat és vinni előre. A levezető gyakorlatok előtt pedig még egy kis falra felugrálós vinyásza tanulást is beiktatott, ami tényleg nagyon hasznos dolog, de bitang nehéz volt, tekintve hogy addigra már a csuklóm és a karom is kezdte jelezni, hogy sok lesz a jóból…

A hídnál picit gyakoroltuk a lemenetelt, de nem erőltettük, nem is hiányoltam most. A fejenállás egy katasztrófa volt. András rozsdAstangájához hasonlóan én is inogtam, sőt el is dőltem közben. Pedig ez szokott menni, és inkább csak a B és C verziójával vannak gondjaim, de úgy tűnik addigra már tényleg elfogyott a szufla.

Mindenesetre életem első magánórája nagyszerű élmény volt, még így is, hogy takaréklángon üzemeltem!  Balázs a kezdeti óvatozás után valószínűleg rájött, hogy nyugodtan lehet engem tekergetni, meg lenyomni, mert utána mondta is, hogy tök jó volt, hogy rajtam gyakorolhatta az igazításokat. Egyszóval mindenkinek csak ajánlani tudom az óráit, mert tényleg nagyon sokat lehet tőle tanulni. A terem pedig szuper lett, hála a gondos (jógi)kezek munkájának, így újra teljes a budapesti Ashtanga porond, lehet válogatni. :-)

Balázs! Még egyszer nagyon köszönöm a türelmet és a sok segítséget! :-) (btw: Jelentem a kék/zöld nagylábujj rejtély megoldódott: átázott a cipőm és fog… :D )

Reklámok

4 hozzászólás

Kategória: 99% gyakorlás, beszámoló

4 responses to “Back to the mat

  1. Kata

    én is nagyon gondolkodom, hogy kipróbáljam a main shalát.
    most, hogy csak 5 házra van tőlem, még erősebb a késztetés.
    mennyi egy óra? az nincs fent a honlapon.

  2. Kata

    azért az atmához mindenképpen bérlethűséges maradok. :)
    (így viszont, hogy bérletem van, mindig sajnálni fogok 2000 ftot bármilyen más jógára :) )

  3. Én mind a két helyet nagyon szeretem, az Atmát és ezt is. Én az ashtangához vagyok hűséges. :-)

Vélemény, hozzászólás?

