BackbEND

“Practice and all is coming”, mondá Pattabhi Jois, és  így biztatja magát minden kitartó ashtangás, mikor saját korlátaiba ütközik egy-egy nehezebb póz kivitelezésekor. De mi  a helyzet akkor, ha a gyakorlás során sikerül áttörni egy korlátot, ám az később soha nem látott magasságban épül újjá?

Sok-sok gyakorlással sikerült elérnem, hogy végre le tudjak menni álló helyzetből hídba és bár onnan fölállni még távoli álom volt, mégis nagyon örültem, hogy ez már megvan. A probléma az, hogy két rosszul sikerült backbending (fejreesés) óta nem megy a dolog. Nem azzal van a gond, hogy nem hajlik a hátam, mert az hajlik, de amint tenném le a kezemet, már vágódok is, vagy esetleg leteszem, de akkor a lábam csuklik össze. Valószínűleg már jól rágörcsöltem a dologra, és így persze még nehezebb. A szerdai órán is sikerült elvágódnom, pedig már azt hittem jól megy. :(

A képen látható póz a “kedvencem”, ezzel szadiz mostanában István.  Érdekes, hogy csípőre tett kézzel, vagy mellkason keresztezett kézzel mennyivel könnyebb a hátrahajlítás, ez a nyújtott kezes verzió nagyon brutál. Nagy ritkán sikerül valamennyire hátrahajolnom így, (közel sem annyira, mint csípőre tett kézzel) de az esetek többségében egy tragédia. Iszonyúan fáj a derekam bármennyire is szorítom a farizmokat, amihez ráadásul egy furcsa pánik érzés társul néha. Ráadásul ma reggel vettem észre, hogy a légzésem konkrétan eltűnik a hátrahajlásnál, amint hátrahajoltam sokszor “elfelejtek” lélegezni. Azt hiszem több mint aggasztó a helyzet…

Eléggé elkeserítő érzés, hogy visszafelé fejlődök ebben a pózban, de nem tudok jobbat, mint erőltetni és bízni abban, hogy újra meglesz ez egyszer. (Persze lehet, hogy az “Ami nem megy nem kell erőltetni” filozófiában is van valami, no de mit szólna ahhoz Pattabhi Jois?)

Ha valakinek volt már hasonló “visszafejlődős” élménye valamelyik ászanával, légyszi árulja el, hogyan lépett túl rajta!

Reklámok

6 hozzászólás

Kategória: 99% gyakorlás, beszámoló

6 responses to “BackbEND

  1. Nekem a maricsikben vannak ilyen rosszabb periódusaim, illetve már olyan rég sikerült agnira eljutnom, hogy kíváncsi lennék az egyensúlyozókra, azok hogy mennek.

    Én azzal nyugtatom magam, hogy sok esetben látszólag el kell távolodni a céltól, hogy végül elérhessük azt.

  2. Balázs

    Én füves domboldalon tanultam meg le-feljönni hídból. Paráztam én is rendesen a fejreesésről… de nem igazán erőltettem a dolgot, inkább elkezdtem a második elejét, azok sokkal könnyebbek, mint a hang/dropback, legalábbis engem jól rávezettek.

    Nagyon megéri jól megtanulni le-feljönni a légzés ritmusára, szerintem messze ez a legmeditatívabb rész az egész sorozatban.

    A visszafejlődések/mumusok ellen nekem az egyik legjobb módszer, ha jó alaposan utánaolvasok a témának, a sok információ között mindig van 1-2 hasznos dolog, amit be tudok építeni a gyakorlásomba.

    A hátrahajlásokhoz jó kiindulópont lehet:
    http://grimmly2007.blogspot.com/search/label/backbends%20%2F%20dropbacks

  3. Csatlakozom Balázshoz, a homokos tengerparton simán lenyomok 108 dropbacket is, mert kicsit lejt és nem para ha fejreállsz. Ha akarod, kipróbálhatjuk jövőre Kovalamban :-). Addig is egy tipp: Jó az István-féle módszer, de az biztos, hogy brutál módon terheli a derekat. Úgyhogy csináld rendszeresen és max 10 ismétléssel kezdd, 2 hét alatt femehetsz 100-ra. Közben a para is eltűnik. Mert téged szerintem most főleg az akadályoz. Ha van egy segítőd, csinálhattok egyben mindjuk 50 dropbacket és feljövetelt légzés-ritmusra, miközben fogja a derekadat. Ettől is hamar elmúlik a gátlás.

    • Homokos tengerpart, hm jól hangzik! :)
      Addig is low budget megoldásként feladok egy hirdetést: “Hozzá nem értő szőke keresi lelkes segítőjét 50 dropback-ezés céljából.” :)
      Köszi!

  4. Visszajelzés: Félig vezetett, félig mysore « Astangini

Vélemény, hozzászólás?

